Presentaties 2011 online!

De presentaties van het E-mailmarketing Congres 2011 staan online.
» Bekijk hier de presentaties van de workshopdag
» Bekijk hier de presentaties van de Congresdag
Award

sponsoredby_dminterfaceDe E-mail Marketing Awards (EMMA’s) worden sinds 2002 jaarlijks uitgereikt, waarbij de Nationale E-mail Marketing Conferentie het vaste podium is.

Bronzen E-mail Marketing Award voor EasyToBook.com

winnaar2011-smallWoerden, 8 september 2011 – And the winner is…. EasyToBook.com heeft de bronzen E-Mail Marketing Award (EMMA) gewonnen. Tijdens de spannende ontknoping op het podium op de 10de editie van de Nationale E-mail Marketing Conferentie viel de reisaanbieder als enige in de prijzen. Boekvandaag.nl (zilveren award winner 2010) en Hunkemöller waren de andere genomineerden.

Juryvoorzitter Michael Straathof: ”Het vak e-mail is enorm in ontwikkeling. Meer en meer bedrijven zien het strategische belang van e-mail in de marketingcommunicatiemix. Ook de budgetten voor e-mail stijgen de komende jaren aanzienlijk in vergelijking tot andere middelen. Er is een shift gaande waarbij de functie van e-mail door de jaren is veranderd. In het DM Barometer onderzoek van de DDMA geeft nog maar 16% aan, e-mail puur in te zetten voor Direct Sales. En 60% zegt e-mail te zien als kanaal voor Loyalty, retentie en service doeleinden. Een prima ontwikkeling, wat het gebruik van e-mail alleen maar zal toenemen. Echter, in de praktijk zien we hier nog maar weinig van terug. De toepassing wordt uiteraard ook steeds lastiger, maar de echte doorzetters zien daar dan ook de resultaten van terug.”

Verder zegt Michael Straathof: ”Deze ontwikkeling is ook te merken bij de ingeleverde e-mail cases. Er is een aantal goede initiatieven, zoals bij BoekVandaag.nl met het optimaliseren voor mobiel gebruik en bij Hunkemöller met goede integraties met Social en het Customer Care Center, maar de uitvoering daarvan bleef op een redelijk mager niveau. EasyToBook.com steeg daar wel bovenuit, met hun Pretrip Assistant case. Een technisch lastige campagne, met koppelingen naar meerdere externe bronnen, wat een leuke voorpret e-mail oplevert. Omdat de doelstelling en resultaten nog niet in een lijn liggen of bewezen kunnen worden, hebben we een bronzen award toegekend. Wel vindt de jury deze case lovenswaardig en ziet met de gekozen route nog legio kansen voor EasyToBook.com!”

genomineerden2011


Hunkemöller, EasyToBook en Boekvandaag genomineerd voor E-mail Marketing Awards 2011

Woerden, 2 september 2011 
Juryvoorzitter Michael Straathof heeft vandaag bekendgemaakt dat Hunkemöller, EasyToBook.com en Boekvandaag.nl dit jaar met elkaar de strijd aangaan om de felbegeerde E-mail Marketing Awards 2011 ( EMMA’s).

De nominaties voor de EMMA’s 2011 zijn
(in alfabetische volgorde):

Boekvandaag.nl
Targeting op persoon, locatie en device
Door: Red Online marketing
I.s.m.: E-Village

EasyToBook.com
Trip Assistant
Door: EasyToBook.com
I.s.m.: Ematters

Hunkemöller
Are you happy? De waarde van een e-mailadres voor het behoud van nieuwe members
Door: Hunkemöller
I.s.m.: m-wise

Wie wint de EMMA’s 2011?
Tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie op 8 september aanstaande, presenteren de genomineerden hun case en campagne. In de vakinhoudelijke setting van deze conferentie maakt de jury bekend wie van de 3 kandidaten de EMMA’s 2011 wint.

pdf De jurycriteria kunt u hier downloaden.

 

De jury:

De jury van de E-mailmarketing Award bestaat uit:

Michael
Straathof
Functie:
Sr. Consultant en partner
Bedrijf:
Borgers&Straathof

michael_straathof

Michael Straathof, Sr. Consultant en partner bij Borgers&Straathof, onafhankelijk adviesbureau voor eCRM strategie en dialoogmarketing optimalisatie. Borgers&Straathof helpt bedrijven met het verbeteren van het rendement op de e-mail- en dialoogmarketing activiteiten. Bijvoorbeeld door (samen met u) de online contactstrategie te formuleren en/of (e-mail)campagnes en processen te ontwikkelen of te optimaliseren. Hierdoor verbetert de dialoog en daarmee de relatie met uw klanten en/of prospects.

Begrippen als LifeCycle Marketing, eCRM, Event Driven Marketing worden concreet toegepast met als doel het verhogen van de ‘return on dialogue marketing’. Borgers&Straathof werkt o.a. voor Air France / KLM, Pon, Parship, Interpolis, ANWB, FNV Bondgenoten…


Maarten Timmers
Verhoeven
Functie:
Algemeen directeur
Bedrijf:
BBP

maarten_timmers_verhoeven

Maarten Timmers Verhoeven is sinds 1 januari 2011 algemeen directeur van BBP, en daaraan voorafgaand van Lenthe Publishers dat sinds 1 januari j.l. deels is overgegaan naar BBP. Timmers Verhoeven heeft de afgelopen 20 jaar diverse management- en directiefuncties uitgeoefend bij uiteenlopende uitgeefconcerns.

Na RBI en Kluwer was hij vanaf 2005 in dienst van Sdu Uitgevers, ondermeer als directeur en voorzitter van de directieraad. Hij heeft ruime ervaring in cross mediaal uitgeefbeleid, acquisities en fusies en organisatie veranderingsprocessen. Naast zijn werkzaamheden in de uitgeefsector heeft hij adviesfuncties in de cultuur (museum)sector. Timmers Verhoeven is 47 jaar, getrouwd, afkomstig uit Den Haag, heeft Bedrijfskunde gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen en is thans woonachtig in Amsterdam.


Peter
Joziasse
Functie:
Directeur
Bedrijf:
Bureau Promotie Podiumkunsten

peter_joziasse

Eindverantwoordelijk voor de collectieve marketing van de podiumkunsten in Nederland. Het bureau heeft als doel meer aandacht en meer publiek voor o.a. toneel, dans, klassiek, pop, opera etc. voor (jeugd)theaters, schouwburgen, festivals en concertzalen. Tevens is hij in deze functie exploitant van de PODIUM Cadeaukaart. Hiervoor was Peter Hoofd Business Development & Sales bij de AVRO en eindverantwoordelijk voor de programmering van nieuwe media, zoals de Avro-websites, mobiel, i-TV, webshop en community’s, en de fondsenwerving richting partners. Verder was Peter bij TNT Post (PostNL) Manager New Business Development.

In deze functie was hij o.a. verantwoordelijk voor het portfolio- en innovatiebeleid voor o.a. mail en nieuwe media en de exploitatie van nieuwe hybride mail concepten zoals Send Me Now. Joziasse heeft aan de basis gestaan van de ontwikkeling van het effectiviteitsonderzoek de e-Mail Monitor. Hij bekleedde een functie in het bestuur van de Esprix: de vakprijs voor DM en SP. Daarnaast was Joziasse voorzitter van de Leerstoel Direkt Marketing (The Circle for Customer Knowledge) van Prof. Janny Hoekstra (RUG). Verder is hij co-auteur van het Handboek voor Customer Media en bestuurslid Platform Klantgericht Ondernemen.


Michel
Schaeffer
Functie:
Marketing Directeur
Bedrijf:
bol.com

Michel Schaeffer

Michel Schaeffer (1967) studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Stern School of Business in New York. Na zijn studie werkte hij in diverse internationale marketing en sales functies bij SmithKline Beecham en Akzo Nobel. Bij Doublespace (onderdeel van VODW marketing) begeleide hij een aantal internet start-ups. Sinds 2001 is Michel Schaeffer Marketing Director bij bol.com, verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten. In de afgelopen jaren is bol.com uitgegroeid tot de grootste online winkel van Nederland. Michel is daarnaast nog actief bij Thuiswinkel.org en commissielid bij de Nederlandse Reclame Code.


Beer
Flik 
Functie:
directeur/eigenaar
Bedrijf:
Dynamic Zone

Beer Flik

Beer Flik (45) is oprichter en directeur/eigenaar van Dynamic Zone (DZ), een creatief bureau dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van interactieve merkplatformen. Hij heeft veel ervaring in de ontwikkeling, van cross-media concepten voor diverse adverteerders zoals Marlboro, Johnny Walker, Fiat, Cirque du Soleil, Politie en ROC Amsterdam. Hij werkte in marketing en account functies bij RAET, CCN (Experian) en Leo Burnett Worldwide.

Flik is tevens iniatiefnemer en projectleider van st. IDBC (Interactieve Digitale Beeldscherm Communicatie), de experimenteer omgeving voor Interactieve TV van de Bond van Adverteerders (BVA).